ENERJİ KİMLİK BELGESİ - EKB NASIL ALINIR?

Mevcut binalar yani yapım yılı 2011 yılından önce olan binalar için Enerji Kimlik Belgesi, Enerji Verimliliği Danışmanlık Şirketleri tarafından ve belirli şartları yerine getirmiş SMM şirketleri tarafından düzenlenir. Yeni binalar yani yapım yılı 2011 yılından sonra olan binalar için Enerji Kimlik Belgesi yetkilendirilmiş SMM şirketleri ve belirli şartları yerine getirmiş Enerji Verimliliği Danışmanlık Şirketleri tarafından düzenlenir.

Binanız için anlaştığınız yetkili firma binanıza ait mimari proje, mekanik ve elektrik projeleri, bina ruhsatı, yalıtım raporu gibi bazı belgelerin binanızın bulunduğu belediyeden teminini talep edecektir. Eğer bu proje ve belgelere erişemiyorsanız, ilgili firmadan röleve hizmeti alarak firmanın yerinde tespit yapmasını isteyebilirsiniz. Enerji Kimlik Belgesi Uzman Mühendis/Mimarı, binanızı inceleyerek; yapım yılı, binanın yönü, konumu vb. genel bilgileri, binanızın hangi malzemelerden inşa edildiği, yalıtım durumu, çatı, dış cephe mantolama, döşeme ve pencere alanları vb. temel bilgileri, ısıtma ve soğutma, varsa havalandırma sistemlerinin verimlilikleri, sıcak su sistemi ile ilgili teknik bilgileri ve kullanılan aydınlatma elemanlarının tipi, sayısı vb. bilgileri toplar. Bu bilgileri BEP-TR2 isimli Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından ciddi mühendislik alt yapısı ile hazırlatılmış olan yazılıma veri girişlerini yapar. Yazılım online olarak girilen bilgileri Bakanlık’ın server sistemine göndererek kayıt altına aldırır. Onay aşamasından sonra binanın Enerji Kimlik Belgesi sistem üzerinde otomatik olarak hesaplanarak sisteme iletilir.

Bu aşamadan sonrası Enerji Kimlik Belgesi Uzmanı binanızın Enerji Kimlik Belgesi’ni imzalı olarak sizden aldığı projeler ile size iletilmesini sağlar. Artık binanız Belediye’nizin ve Bakanlık’ın sisteminde kayıt altına alınmış olur.

Sizi Arayalım

Uzman müşteri temsilcilerimizden, enerji kimlik belgesi alma sürecinin her aşamasında ücretsiz teklif ve bilgi alabilirsiniz.